Οι καιροί δεν επιτρέπουν λάθος μηνύματα στους νέους που οφείλουν να γνωρίζουν την ιστορία μας και να ατενίζουν το μέλλον με ελπίδα και προοπτική για την συνέχιση του ελληνικού πολιτισμού

Εμφανίσεις: 674

Η επιλογή του θέματος «στου Κεμάλ το Σπίτι» στην νεοελληνική γλώσσα στις πανελλαδικές εξετάσεις της 19ης Μαΐου προκάλεσε έκπληξη και πρόκληση ως προς το γεγονός ότι η 19η Μαΐου είναι ημέρα Εθνικής μνήμης για την Γενοκτονία του Ελληνισμού και τις αλησμόνητες πατρίδες του Πόντου. Είναι ημέρα απόδοσης τιμής σ΄ εκείνους που χάθηκαν, στον ξεριζωμό των Ποντίων από τις πατρογονικές τους εστίες. Κυρίως όμως, είναι ημέρα στοχασμού και υπενθύμισης ευθύνης για την αποκατάσταση της αλήθειας και της αναγνώρισης της Ποντιακής Γενοκτονίας διεθνώς. Γιατί το Υπουργείο Παιδείας που φέρει την γενική ευθύνη επέτρεψε αυτό το θέμα.

Μόνο από άγνοια της επετείου αυτής μπορεί κανείς να δικαιολογήσει την επιλογή του θέματος αυτού, διαφορετικά πολύ φοβάμαι ότι οποιαδήποτε άλλη απάντηση μόνο πολιτικό δόλο υποκρύπτει και οδηγεί σε διαφορετικά συμπεράσματα που δεν νομίζω ότι είναι κολακευτικά για κανέναν. Από την άλλη ακούστηκαν φωνές εκπαιδευτικών που παρέπεμπαν στο γεγονός ότι το εν λόγω κείμενο διδάσκεται, επομένως γιατί να μην αποτελεί κείμενο και εξετάσεων. Η απάντηση σε τούτο το επιχείρημα θα μπορούσε να είναι ότι όλα διδάσκονται και πρέπει να διδάσκονται χωρίς λογοκρισία, αλλά πρέπει να αναγνωρίζουμε τουλάχιστον την σημασίας τους, τις Επετείους τους Έθνους μας και τα μηνύματα που δίνουμε στους νέους ανθρώπους, που από την μια τους κατηγορούμε ότι δεν γνωρίζουν και δεν σέβονται τα γεγονότα της ιστορίας μας και από την άλλη ισοπεδώνουμε την Γενοκτονία των Ποντίων. Θέλω να θυμίσω εδώ, ότι όταν κατά το παρελθόν στο μάθημα της ιστορίας υπήρχαν θέματα που αναφέρονταν στην μικρασιατική καταστροφή ή στον Ελευθέριο Βενιζέλο όπως πιο πρόσφατα τον Μάιο 2009, οι φωνές αντίδρασης από την τότε αντιπολίτευση του ΠΑΣΟΚ ήταν τόσες που καμιά φορά απορούσε κανείς γιατί εμείς οι Έλληνες αντιδρούμε στην ιστορία μας και τι μας φοβίζει. Αυτές είναι μόνο μερικές σκέψεις για προβληματισμό σχετικά με την ιστορία μας και τα μηνύματα που δίνουμε στις νέες γενιές.

Από την άλλη όμως, πολλά ερωτηματικά εγείρονται για την επιλογή του θέματος για την γλώσσα και τα μηνύματα που θέλει να περάσει στη νέα γενιά ειδικά σήμερα που οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες είναι δύσκολες. Σύμφωνα με μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών φιλολόγων, το κείμενο υποβάλλει την εντύπωση ότι η αυτομόρφωση και άρα γενικότερα η μόρφωση ταυτίζεται με επαγγελματική ειδίκευση και κατάρτιση. Το δεύτερο, είναι ίσως πιο επικίνδυνο γιατί δεν υπόκειται αυτόματα στον έλεγχο της λογικής.Έτσι υποτιμάταιτο γεγονός ότι η επαγγελματική προετοιμασία είναι μία μόνο πλευρά της συνολικής μορφωτικής προσπάθειας. Η αυτομόρφωση και η μόρφωση είναι πολύ ευρύτερη, ουσιαστικότερη και συνεχής διαδικασία. Από την άλλη το μήνυμα που περνάει δυστυχώς στους νέους είναι η σκληρότητα σε μια εποχή, όπου τόσο διεθνώς αλλά κυρίως για την χώρα μας οι νέοι ζουν σε ένα περιβάλλον ανασφάλειας, αβεβαιότητας χωρίς καμιά ελπίδα για να κάνουν όνειρα. Το κείμενο είναι ιδιαίτερα απαισιόδοξο. Είναι εμφανές ότι το κείμενο θεωρεί απόλυτα και μονομερώς τις «επιστημονικές και τεχνολογικές ανακαλύψεις» ως «πρωταρχικούς παράγοντες» της εργασιακής περιπλάνησης και αβεβαιότητας. Έχουμε την υποχρέωση να πούμε καθαρά στους μαθητές και τους γονείς τους την πραγματικότητα και να αφήσουμε να αποφασίσουν αυτοί χωρίς να τους καθοδηγούμε ιδεολογικά για να δεσμεύουμε το μέλλον τους. Σήμερα παρά ποτέ πρέπεινα χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία όπως συμβαίνει σε άλλα κράτη, ώστε να εργαζόμαστε όλοι, με αξιοπρέπεια και να καλύπτουμε τις θεμελιώδεις ανάγκες μας.

Από την εφημερίδα "Απογευματινή"

Pin It