Και η παιδεία στο βωμό της επικοινωνιακής πολιτικής;
-
Εμφανίσεις: 1500
«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δίνει έμφαση στις νέες τεχνολογίες, και στις σύγχρονες υποδομές. Η τάξη του μέλλοντος την οποία βλέπουμε σήμερα για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα περιέχει όλες τις απαραίτητες υποδομές για εφαρμογή εξατομικευμένης εκπαίδευσης, χρησιμοποιώντας τις πιο σύγχρονες τεχνολογικά λύσεις. Το χαρακτηριστικότερο στοιχείο είναι η χρήση του διαδραστικού πίνακα, ο οποίος προσφέρει απεριόριστες οπτικοακουστικές δυνατότητες και ενθαρρύνει τη συμμετοχή στο μάθημα. Οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους ένα ηλεκτρονικό τετράδιο που εμπεριέχει το εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο θα πολλαπλασιάζεται και θα ανανεώνεται με τη χρήση των πολυμέσων.
Η αξιοποίηση της τεχνολογίας με τη σχεδίαση και την υλοποίηση της ψηφιακής τάξης, η οποία θα λειτουργεί με το κατάλληλο λογισμικό θα προσφέρει στους μαθητές πρωτοποριακές δυνατότητες ανακάλυψης και άσκησης των ιδιαίτερων δεξιοτήτων τους. Πρέπει να προετοιμάσουμε τα παιδιά που αρχίζουν σήμερα το σχολείο για να μπορούν να ζήσουν στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον που διαμορφώνεται από τις νέες τεχνολογίες, τους υπολογιστές, την ψηφιακή απεικόνιση, τις δορυφορικές επικοινωνίες. Οι απόφοιτοι της τάξης του μέλλοντος θα έχουν καλλιεργήσει τις δεξιότητες εκείνες που θα τους εξοικειώσουν πλήρως με το ανταγωνιστικό περιβάλλον, στο οποίο πρόκειται να ζήσουν και να εργαστούν. Η καινοτομία και η δημιουργικότητα είναι δυο βασικές προϋποθέσεις για την εξέλιξη της Ελλάδας του αύριο. Στόχος μας είναι η αναπτυξιακή πορεία και ο πρωταγωνιστικός ρόλος μέσα στην ευρωπαϊκή οικογένεια.
Η έρευνα και η τεχνολογία σε διεθνές επίπεδο μεταβάλλει ριζικά την εκπαίδευση, την επιχειρηματικότητα, τον τομέα των υπηρεσιών και τη γενικότερη κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας. Η γνώση, η μάθηση, οι ανοιχτοί ορίζοντες, η εξωστρέφεια, συνιστούν βασικά υλικά οικοδόμησης της ισχυρής Ελλάδας που οραματιζόμαστε με ενεργό παρουσία στη συνολική ευρωπαϊκή προσπάθεια. Γι’ αυτό το λόγο επενδύουμε στη νέα γενιά που αποτελεί το μεγαλύτερο κεφάλαιο του τόπου μας. Το μέλλον ανήκει σε όσους προετοιμάζονται συστηματικά για αυτό, σε όσους προβλέπουν και εργάζονται προς συγκεκριμένη κατεύθυνση με σταθερούς στόχους. Η εκπαίδευση είναι άμεσα συνυφασμένη με το μέλλον της χώρας. Προετοιμάζουμε το νέο ψηφιακό σχολείο που θα ανταποκρίνεται στα σύγχρονα παγκόσμια δεδομένα, παρέχοντας στους μαθητές όλα τα εφόδια που θα τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν με αξιώσεις στις απαιτήσεις του διεθνούς δύσκολου ανταγωνιστικού περιβάλλοντος».
Κώστας Καραμανλής,
Χαλάνδρι-Ριζάρειος Σχολή, 29 Μαΐου 2009.
Με αυτά τα λόγια ο τότε Πρωθυπουργός μαζί με τον τότε Υπουργό Παιδείας Άρη Σπηλιωτόπουλο εγκαινίασε την ψηφιακή τάξη του μέλλοντος και το «Ψηφιακό Σχολείο». Πρόκειται για πλαίσιο Δράσης «Ψηφιακή Τάξη» που ξεκίνησε με την διανομή «Μαθητικού Φορητού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή» σε όλους τους μαθητές που εγγράφηκαν κατά το σχολικό έτος 2009-2010 στην Α' τάξη του Γυμνασίου. Αυτό το πρόγραμμα συνεχίζεται σήμερα με άλλες Δράσεις από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
Άραγε για ποιο καινούργιο όραμά του μίλησε ο Πρωθυπουργός στην Λήμνο χρησιμοποιώντας κάθε επικοινωνιακό τέχνασμα για να πείσει την ελληνική κοινωνία ότι το «Ψηφιακό Σχολείο» είναι μια δική του καινούργια έμπνευση; Η παθογένεια και στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας, ήταν και παραμένει ο μικροκομματικός εγωισμός και εσωστρέφεια που δεν αφήνει τους πολιτικούς να παραδεχθούν τα όποια σωστά γίνονται από άλλους και να παράγουν ουσιαστική και εφαρμοσμένη πολιτική αλλά δυστυχώς έχουν μετατρέψει την επικοινωνία σε πολιτική.
Από την εφημερίδα "Απογευματινή"