Οι Πανελλήνιες εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν αυτή τη χρονιά σε μια ιδιαίτερη χρονική συγκυρία, εν μέσω της διεξαγωγής του Εθνικού διαλόγου για την παιδεία. Διάλογος που ένα από τα βασικά σημεία αιχμής του είναι το εξεταστικό σύστημα και ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μπροστά στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει επικρατήσει την τελευταία δεκαετία , κάθε χώρα αναζητεί το δικό της εκπαιδευτικό μοντέλο και οφείλει να οργανώσει κατά τέτοιον τρόπο τις δυνάμεις της , ώστε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις προκλήσεις της εποχής αλλά και να εξουδετερώσει ενδεχόμενες απειλές . Με βάση λοιπόν τα παραπάνω καλούνται όλες οι πολιτικές δυνάμεις , οι εκπαιδευτικοί και συνδικαλιστικοί φορείς σε έναν ανοιχτό διάλογο , πάνω από πρόσωπα , ιδεοληψίες , προκαταλήψεις και ανούσια παρελθοντολογία. Οφείλουμε όλοι να είμαστε δημιουργικοί , με σφαιρική προσέγγιση των πραγμάτων , εννοείται ο καθένας με τις απόψεις του . Γι' αυτό άλλωστε και η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ δεν έθεσε σημείο εκκίνησης με προτεινόμενες ρυθμίσεις , ώστε κάθε πλευρά να καταθέσει ανεπηρέαστη τις θέσεις της. Σε κάθε περίπτωση όμως τα συμπεράσματα του διαλόγου και οι κινήσεις που τελικά θα αποφασιστούν , δεν επηρεάζουν τους εν ενεργεία μαθητές του Λυκείου , αφού θα πραγματοποιηθούν σε βάθος τουλάχιστον τριών ετών .